زمرد گوهری ارزشمند در دنیای کسب و کار

زمرد گوهری ارزشمند در دنیای کسب و کار

0% رضایت کاربران (0رای)
چند تا ستاره میتونه داشته باشه؟
با ۱۹۹ هزار تومان یک سال فیلم ببین با اینترنت نیم بها کلیک کن

زمرد سنگی زیبا و بسیار پر طرفدار است که برای همه سلیقه ها محبوب و قابل استفاده است من با این سنگ دلربا توانستم به ثروت برسم و در کارم معتبر و اول باشم این سنگ توانست به تنهایی زندگی من را کاملا تغییر بدهد اگر شما عزیزان هم می خواهید با این سنگ خاص و انواع مختلفش آشنا شوید و یا در کسب و کارتان تغییری ایجاد کنید در ادامه مقاله مارا همراهی کنید.

زمرد سبز

قصد ما در این مقاله این است تا شما را با خواص بی نظیر، کاربرد و تمامی ویژگیهای این زمرد سبز آشنا کنیم پس حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید، نکته ای که باید بدانید این است که این سنگ بیشتر به رنگ سبز است اما تعداد خیلی کمی از آن نیز رنگ آبی متمایل به سبز دارد. اگر بخواهیم در خصوص ظاهر این سنگ برای شما بگوییم باید به این موارد اشاره کرد زمرد در واقع یکی از سنگهای گرانبهای شناخته شده می باشد که جزو گروه سنگهای قیمتی گرانبها است مثل فیروزه رگه دار یاقوت قرمز یاقوت کبود الماس و زمرد. این سنگ مخصوص ماه مه است و یک سنگ قیمتی از خانواده بری میباشد رنگ سبزی که در زمرد وجود دارد از یک مقدار خیلی کم کروم گرفته شده است.

072

زمرد کبود

زمرد، یک سنگ سبز رنگ است اما خانواده‌ی سنگ زمرد می‌تواند دارای رنگ‌ آبی هم باشد که به آن، «آکوامارین» می‌گویند. یعنی در واقع زمرد کبود یک بریل (ترکیب سیلیکات بریلیوم و آلومینیوم) و از خانواده‌ زمرد است و رنگ خود را از آهن می‌گیرد.

سختی زمرد کبود ۷.۵ است که به همین دلیل دوام خوبی دارد. همچنین یکی از سنگ‌های مناسب برای جواهرسازی به‌شمار می‌آید. رنگ آکوامارین آبی خالص و روشن است و این سنگ هیچ رنگ ثانویه خاکستری یا سبزی در خود ندارد. آکوامارین که سنگ ماه تولد اسفند است اغلب در برزیل، سریلانکا و جنوب شرقی آسیا یافت می‌شود. جالب است بدانید آکوامارین در بسیاری‌ از جواهرات‌ قدیمی‌ موجود در موزه‌ها یا جواهرات‌ سلطنتی‌ کشورها وجود دارد.073

زمرد افغانستان

امروزه زمرد افغانستان در بازارهای کشور پاکستان و نقاط بسیار زیاد دیگر در دنیا کمتر از ارزش حقیقی و یا به اسم دیگری معامله می شوند. وجود دشمنی ها و شرایط نزاع داخلی در کشور افغانستان، استخراج و جابجایی سنگ های گران بهای معدنی زمرد پنجشیر افغانستان را با دشواری مواجه کرده و سرمایه گذاری هنگفت برای تسریع استخراج این سنگ های کمیاب را ضروری نموده است. همانند شرایط سیاسی کشور و نا امنی در مناطق دور افتاده افغانستان، کمبود شدید دانش استخراج سنگ زمرد افغانستان نیز از مهمترین موانع برای رونق یافتن هرچه بیشتر صنعت جواهرسازی در افغانستان به شمار می رود.074

  • ۲ آذر ۱۴۰۱
  • ۰
  • دیدگاه ها0
  • فیلم های مشابه

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(