معرفی بهترین فیلمهای ترسناک ۲۰۲۱

11 شهریور 1400
۰
چند تا ستاره میتونه داشته باشه؟
با ۱۹۹ هزار تومان یک سال فیلم ببین با اینترنت نیم بها کلیک کن
برای حمایت حمالی از سایت سنتر دانلود کلیک کنید
معرفی بهترین فیلم های سینمایی ژانر ترسناک و وحشت در سال ۲۰۲۱ که نباید آنها را از دست بدهید/ از یک مکان ساکت ۲ و خیابان ترس تا اتاق فرار و احضار ۳

medium ce7bd674 2b07 4ae8 a1fa c9e966c88138

این خبر تا پایان سال ۲۰۲۱ بروزرسانی می‌شود.

اختصاصی سلام سینما– شاید امسال و سال گذشته شاهد اتفاقاتی بوده‌ایم که دست کمی از صحنه‌های یک فیلم ترسناک نداشتند و ممکن است برخی دیگر نیازی به تماشای نفرین و بدبختی بیشتری نداشته باشند.

با تمام این مصیبت‌هایی که جهان گرفتار آن شده است، باز هم قایم شدن زیر یک پتو و تماشای یک فیلم ترسناک در یک اتاق تاریک می‌تواند به شدت هیجان‌انگیز و لذت‌بخش باشد. اینجا با بهترین فیلم‌های ژانر ترسناک در سال ۲۰۲۱ از نگاه کاربران سایت IMDB نمره بالای ۶ و تعداد آراء بالای هزار را کسب کرده‌اند.

از نظر شما بهترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۱ کدام فیلم است؟

۱- فیلم ترسناک یک مکان ساکت ۲ (۲۰۲۱ | A Quiet Place Part II)

امتیاز: ۷.۳ (۱۴۴۴۷۸ رأی)

ژانر: درام، ترسناک، علمی تخیلی

34216355 2558 b

شاید «جان کرازینسکی» توسط موجودات بیگانه خورده شده باشد اما «امیلی بلانت» و خانواده‌ی کوچک سه نفره‌اش امسال با «یک مکان ساکت ۲»(A Quiet Place Part II) بازگشته‌اند.

«یک مکان ساکت ۲»(A Quiet Place Part II) که قرار بود سال گذشته نمایش داده شود، پس از تعطیلی سینماها به دلیل پاندمی کرونا، اکران آن به سال ۲۰۲۱ موکول شد.

این فیلم داستان اتفاقات قسمت اول را دنبال می‌کند که خانواده‌ای در دنیایی غرق سکوت باید از دست موجودات بیگانه فرار کنند. پس اگر قسمت اول «یک مکان ساکت»(A Quiet Place) را دوست داشتید، این فیلم را از دست ندهید.

از نکات جالب «یک مکان ساکت ۲»(A Quiet Place Part II) می‌توان به نقش‌آفرینی «کیلین مورفی» اشاره کرد که باعث شد تا این دنباله‌ی سینمایی بیش از پیش دیده شود.

لینک دانلود فیلم

۲- فیلم ترسناک سه‌گانه خیابان ترس (۲۰۲۱ | Fear Street)

ژانر: ترسناک، هیجان‌انگیز

– خیابان ترس: قسمت اول – ۱۹۹۴ (Fear Street: Part one-1994)- امتیاز: ۶.۲ (۵۹۳۰۷ رأی)

– خیابان ترس:‌ قسمت دوم – ۱۹۷۸ (Fear Street: Part Two-1978)- امتیاز: ۶.۸ (۴۴۹۰۷ رأی)

– خیابان ترس: قسمت سوم – ۱۶۶۶ (Fear Street: Part Three-1666)- امتیاز: ۶.۶ (۳۵۶۲۵ رأی)

Best horror 2021 3

کارگردان سه‌گانه‌ی «خیابان ترس»(Fear Street) یعنی «لی یانیاک» که پیش‌تر فیلم ترسناک «ماه عسل»(Honeymoon) را از او دیده بودیم، با یک سه‌گانه که به عقده‌ی بسیاری از منتقدان، موفق‌تر از اثر قبلی اوست به پرده‌های سینما بازگشته است.

«یانیاک» در سه گانه‌ی «خیابان ترس»(Fear Street) با جزئیات خیره‌کننده‌ای، داستان نفرینی را روایت می‌کند که سرنوشتی شوم را برای تمام اهالی یک شهر خیالی به نام شیدی ساید رقم زده است. داستان او در یک سه‌گانه طولانی که هر کدام در سال‌های ۱۹۹۴، ۱۹۷۸ و ۱۶۶۶ اتفاق می‌افتد، روایت می‌شود.

«یانیاک» داستان سه‌گانه‌ی «خیابان ترس»(Fear Street) را از رمانی به قلم «آر.آل استاین» اقتباس کرده است. او در مصاحبه‌ای درباره‌ی اینکه چرا در یک سال یک سه‌گانه منتشر کرده است، می‌گوید: “فیلم‌های ترسناک به شیوه‌های گوناگونی ساخته می‌شوند و من نیز علاقه دارم تا کمی نوآوری در آن به خرج دهم. «خیابان ترس»(Fear Street) از آن فیلم‌های ترسناک سنتی نیست”.

Best horror 2021 4

۳- فیلم ترسناک کندی من (۲۰۲۱ | Candyman)

امتیاز: ۶.۵ (۴۰۲۵)

ژانر: ترسناک، جنایی، درام

Best horror 2021 5

«کندی من»(Candyman) بازسازی و در عین حال دنباله‌ای بر فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۹۲ است که هر دوی این فیلم‌ها بر اساس رمانی به نام «ممنوعه» اثر «کلایو بارکر» ساخته شده‌اند.

فیلمنامه‌ی «کندی من»(Candyman) نیز توسط «جوردن پیل» نوشته شده است که پیش‌تر جایزه اسکار بهترین فیلمنامه‌ را برای «برو بیرون»(Get Out) برنده شده بود. این فیلم درباره‌ی قاتلی است که یکی از دستانش یک قلاب است.

داستان «کندی من»(Candyman) در شهر شیکاگوی معاصر روایت می‌شود، جایی که یک هنرمند به نام «آنتونی»(یحیی عبدالمتین II) و شریک زندگی‌اش «بریانا»(تیونا پاریس) به آپارتمان جدید خود در یک منطقه‌ی فقیرنشین نقل مکان می‌کند. «آنتونی» از شرایط محل زندگیشان در آثار هنری‌اش الهام می‌گیرد اما او در واقع در حال بیدار کردن یک روح خبیث است.

Best horror 2021 6

۴- فیلم ترسناک احضار روح ۳: شیطان مرا وادار کرد (۲۰۲۱ | Conjuring: The Devil Made Me Do It)

امتیاز: ۶.۳ (۷۹۲۱۲ رأی)

ژانر: ترسناک، درام، هیجان‌انگیز

Best horror 2021 21

دنیای ترسناک «احضار» در این دنباله‌ی جدید یعنی «احضار روح ۳: شیطان مرا وادار کرد»(Conjuring: The Devil Made Me Do It) همچنان ادامه پیدا می‌کند اما باید بدانید که مثل قسمت‌های قبل همه‌چیز به روح و شبح مربوط نمی‌شود.

در «احضار روح ۳: شیطان مرا وادار کرد»(Conjuring: The Devil Made Me Do It)، زوج «ورا فارمیگا» و «پاتریک ویلسون» در نقش «اد وارن» و «لورین وارن» برگشته‌اند تا درباره‌ی قاتلی که به دست یک انسان واقعی رخ داده است، تحقیق کنند. گره داستان کجاست؟ به عنوان فیلم دقت کنید و حدس‌هایتان را بزنید.

بسیاری از منتقدان نقش‌آفرینی «ورا فارمیگا» را در «احضار روح ۳: شیطان مرا وادار کرد»(Conjuring: The Devil Made Me Do It) ستایش کرده و آن را از معدود نکات قوت فیلم خوانده‌اند.

Best horror 2021 8

۵- فیلم ترسناک نفس نکش ۲ (۲۰۲۱ | Don’t Breath 2)

امتیاز: ۶.۳ (۳۷۷۲ رأی)

ژانر: ترسناک،‌ جنایی، هیجان‌انگیز

Best horror 2021 9

برخی اوقات انسان‌ها تنها چیزی که می‌خواهند این است که در خانه‌ی خود تنها باشند، اما «نفس نکش ۲»(Don’t Breath 2) نشان می‌دهد که همه چیز به همین سادگی‌ها هم نیست.

داستان «نفس نکش ۲»(Don’t Breath 2) از این قرار است که مرد نابینای داستان قسمت اول یک دختر را به سرپرستی گرفته است و سالها به همراه دخترش در انزوا و آرامش در یک کابین زندگی کرده است اما متوجه می‌شود که دخترش توسط عده‌ای خلافکار ربوده‌ شده است و او باید از خانه‌اش خارج شود تا بتواند دخترش را به خانه برگرداند.

«استفان لنگ» که پیش‌تر او را در نقش فرمانده ارتش در اثر به یاد ماندنی «جیمز کامرون» یعنی «آواتار»(Avatar) بخاطر داریم، مانند قسمت اول، نقش «نورمن» یا همان مرد نابینا را ایفا می‌کند که نقش‌آفرینی او مورد توجه منتقدان قرار گرفته است.

Best horror 2021 10

۶- فیلم ترسناک دختر نکست (۲۰۲۱ | Girl Next)

امتیاز: ۶.۳ (۲۳۹۹ رأی)

ژانر: ترسناک، جنایی، هیجان‌انگیز

Best horror 2021 11

«دختر نکست»(Girl Next) را شاید بتوان یکی از عجیب‌ترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ دانست زیرا داستان این فیلم از یک فضای جنایی به مرور تبدیل به فیلمی ترسناک و خون‌بار می‌شود که هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند.

داستان «دختر نکست»(Girl Next) زوجی است که احساس خوشبختی نمی‌کنند. در دام یک گروه قاچاق انسان می‌افتند که آزمایشات مختلفی نیز روی آنها انجام می‌شود تا ذهن آنها را تحت کنترل خود قرار دهند. حالا این زوج که قبل از این اتفاقات علاقه‌ای به هم نداشتند، باید خود را از این وضعیت خارج شوند.

به دلیل ماهیت داستان «دختر نکست»(Girl Next) که شامل فریب‌ها و تغییرات ذهنی در رده‌های گوناگونی است، باعث می‌شود تا مخاطب گیج شود و از خود بپرسد این فردی که اکنون غیب شده است می‌تواند چه کسی باشد؟ همین عامل باعث شده است که «دختر نکست»(Girl Next) در عین جذابیت، بسیار عجیب باشد.

Best horror 2021 12

۷- فیلم ترسناک آسمان به رنگ خون (۲۰۲۱ | Blood Red Sky)

امتیاز: ۶.۱ (۳۳۸۰۳ رأی)

ژانر: ترسناک، درام

Best horror 2021 13

در «آسمان به رنگ خون»(Blood Red Sky) که از فیلم‌های ترسناک محصول نتفلیکس است، «پری باومیستر» نقش یک خون‌آشام آلمانی به نام «ناجا» را ایفا می‌کند که مجبور شده است برای درمان، سوار هواپیما شده و از اقیانوس اطلس عبور کند اما اوضاع وقتی تغییر می‌کند که هواپیمای او هایجک می‌شود.

او برای اینکه پسرش که یک انسان است را از خطر حفظ کند، مجبور می‌شود تا در چند سکانس غیرمنتظره، هیجان‌انگیز و خون‌بار، از دست خلافکارهایی که هواپیما را ربوده‌اند، خلاص شود.

طرفداران سریال «غریبه»(Outlander) که طاقت تماشای صحنه‌های ترسناک و خون‌بار «آسمان به رنگ خون»(Blood Red Sky) را دارند، باید بدانند که در این فیلم «گراهام مک تویش» یکی از نقش‌های مکمل را بازی می‌کند.

Best horror 2021 14

۸- فیلم ترسناک اتاق فرار: مسابقات قهرمانان (۲۰۲۱ | Escape Room: Tournaments of Champions)

امتیاز: ۶.۱ (۶۸۶۷ رأی)

ژانر: ترسناک، علمی تخیلی، هیجان‌انگیز

Best horror 2021 17

«اتاق فرار: مسابقات قهرمانان»(Escape Room: Tournaments of Champions) دنباله‌ای بر فیلم «اتاق فرار»(Escape Room) محصول سال ۲۰۱۹ است که طرفداران قسمت اول، حتماً باید آن را تماشا کنند.

در «اتاق فرار: مسابقات قهرمانان»(Escape Room: Tournaments of Champions) گروهی از دوستان یک بازی خطرناک را آغاز می‌کنند که عواقب آن ممکن است جبران‌ناپذیر باشند.

بسیاری از منتقدان «اتاق فرار: مسابقات قهرمانان»(Escape Room: Tournaments of Champions) یکی فیلم هیجان‌انگیز خوانده‌اند که جزو معدود فیلم‌های ترسناکی است که ژانر معمایی با آن ادغام شده و نوآوری‌های زیادی را می‌توان در نحوه‌ی روایت آن دید.

Best horror 2021 18

۹- فیلم ترسناک گرگینه‌های درون (۲۰۲۱ | Werewolves Within)

امتیاز: ۶ (۷۱۶۰ رأی)

ژانر: ترسناک، کمدی

Best horror 2021 15

یکی از شهروندان یک شهر کوچک برفی، یک گرگینه است. اما او کیست؟ کارگردان «گرگینه‌های درون»(Werewolves Within) یعنی «جاش روبن» و نویسنده‌ی آن «میشنا ولف» پاسخ این پرسش را در داستانی با مایه‌های کمدی به مخاطب می‌دهد اما جذابیت فیلم باعث می‌شود تا قبل از رسیدن به نیمه‌ی فیلم، این پرسش از ذهنتان پاک شود.

این جذابیت تنها به دلیل نقش‌آفرینی‌های خیره‌کننده گروه بازیگری «گرگینه‌های درون»(Werewolves Within)، به خصوص «سم ریچاردسون»، «میکائلا واتکینز» و «چنی جکسون» است.

«ریچاردسون» در مصاحبه‌ای با مجله اینترتینمنت ویکلی گفته است که یکی از دلایل موفقیت بازیگران در ایجاد فضای ترسناک، این بوده است که آنها مدتها قبل از فیلمبرداری در آن شهر کوچک ساکن شده و برای مدتی طولانی با هیچکس ارتباطی نداشتند.

Best horror 2021 16

۱۰- فیلم ترسناک سانسور (۲۰۲۱ | Censor)

امتیاز: ۶ (۵۵۷۶ رأی)

ژانر: ترسناک، درام، هیجان‌انگیز

Best horror 2021 19

«سانسور»(Censor) فیلمی هیجان‌انگیز و سرگیجه‌آور از «پرانو بیلی باند» ایرلندی است که در کمال تعجب اولین تجربه‌ی فیلمسازی او محسوب می‌شود. این فیلم برای کسانی که “ویدئوهای نفرت‌انگیز” که در دهه ۸۰ میلادی مد شده بود را بخاطر داشته باشند، می‌تواند بسیار نوستالژیک باشد.

در زیر پوست داستان «سانسور»(Censor) می‌توان حکایتی جهانی درباره‌ی قدرت داستان‌های ترسناک را برای غلبه بر ترس‌های درونی به وضوح دید. این فیلم داستانی را ارائه می‌دهد که سرشار از توهم، فشار و وحشت است و با دقت زیادی به سراغ جزئیات می‌رود.

در مجموع «سانسور»(Censor) فیلمی هوشمندانه، خلاقانه و روانشناختی است که در نمایش وحشت بی‌پرده عمل می‌کند و از این حیث شاید منحصر به فردترین فیلم ترسناکی باشد که در سال ۲۰۲۱ اکران شده است.

Best horror 2021 20

منابع:

EW, Esquire, Thrillist, Bestonfilms, Guardian, IMDB, USA Today, Cine Vue

 منابع : سلام سینما

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(